16 Şubat 2014 Pazar

VİYANA KUŞATMASI


    Tarih sayfalarında asılı kalmış anlar.Viyana kuşatmaları.1520 de Kanuni Sultan Süleyman,1690 da kara Mustafa Paşa, birde sevgili Evliya Çelebi .

     Ben ise sıkıştırılmış,fırsatlardan yararlanıp gittim Viyana ya.Kuşatmaya.(Aslında orası kuşatılmış.Her yerde Türkçe konuşanlara rastlanıyor.)


     Gezilecek ,görülecek yerler internet sayfalarında dolu.Ben onlardan söz etmeyeceğim ama dedikleri gibi  şinitzeli gerçekten güzel .Dönüşte  yapamayı denedim.Olmadı...

             Soğuk  mevsimde.Dış mekanlardan çok da müzelerde,saraylarda sergilerde zaman geçirdim.Ve   geçmiş zamanlar  da takılı kaldı yüreğim.Müze dışına çıkınca da soğukla beraber gerçekler de şamar gibi suratıma vurup dünyaya döndürdü beni.

3 gece 4 günlük tatil bitiverdi.Şimşek hızıyla.

         Bende Viyana dan iki güzel insanı tanıyıp döndüm.Perim ve Zerrin.Ne de iyi oldu.Neden bilmem; sanki yılardır tanıyordum.
              


                         
 Dönüşte de  yeni gezmelerin hülyaları ile baş başa kaldım.
 





Hiç yorum yok: