28 Aralık 2011 Çarşamba

SEBZE ÇORBASI

Gönlüm dağ bayır, tepe cayır dolaşmak istese de..... 

Büyük  halamın dediği gibi"kırk yıl kıtlık olmuş da akşam yemeği eksik olmamış".

Bende sıkışık akşam telaşında sıcacık bir sebze çorbası yaptım. 

-yarım kereviz
-küçük boy patates,
-yarım havuç.Hepsi yarım.Bir iki gecelik çorba.(İki günden fazlası kabul görmüyor sofrada da)
bunlara su ilavesi ile hafif haşladım.
Hafif haşlanmış karışımı el blendırı ile bir iki tur karıştırdım.
ayrıca bir kasede iki silme kaşık unu yarım bardak su ile karıştırıp blendırdan geçirilmiş sebzelere ekledim. 
hafif bir kıvam yakalayana kadar da sıcak su ilavesi ile kaynattım.tabiki tuz karabiber bir de zerdeçal ekledim. Kaselere koydum.
     Oğlum" ne var bunun içinde,güzel olmuş" dediğinde kerevizi söylemeyi unuttum........
Van gogh u dinleyemedim ama ..(Zerdeçal sayesinde çorbanın rengi  onun sarılarını andırır oldu).O da haftaya kaldı.Ertelediğim şeylerin arasına sıkıştırdım.Bir gün yaparım diye.........


Hiç yorum yok: